سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آدرس و شماره تماس اداره مالیات در استان گیلان

اداره مالیات استان گیلان (اداره مالیات رشت)

برای سهولت در کار مودیان عزیز کلیه کانال های ارتباطی و مشخصات اداره مالیات استان گیلان ( اداره مالیات رشت ) و شهرستان ها آن را در اینجا گرد هم آورده ایم.

 

این لیست شامل اداره های ذیل هم می باشد:(اداره مالیات فومن – اداره مالیات انزلی – اداره مالیات لاهیجان )

 

 اداره امور مالیاتی کشور _ حساب یاران

 

لازم به ذکر است که در صورت وجود هرگونه مشکلات مالیاتی می توانید با همکاران ما در موسسه حسابداری رهنما تماس حاصل فرمایید و نسبت به دریافت مشاوره مالیاتی اقدام نمایید.

 

سازمان امور مالیاتی کشور:

به موجب ماده پنجاه  و نه  قانون برنامه 3 توسعه، سازمان امور مالیاتی کشور در سال 1381 به تاسیس رسید.

 

هدف از ایجاد  این سازمان افزایش  دادن کارایی های  نظام مالیاتی و رفع تمامی موانع سازمانی موجود و به خاطر تجمیع کلیه فعالیت های مربوط به اخذ مالیات در یک سازمان واحد، زیر نظر مستقیم  وزیر امور اقتصاد و دارایی است.

 

لازم است بدانید که قبل از به  تاسیس رسیدن سازمان امور مالیاتی کشور  این وظایف به عهده  معاونت امور مالیاتی وزارت امور اقتصاد و دارایی بود.

 

بعد  از به تاسیس رسیدن سازمان امورمالیاتی کشور این واحد همراه با تمامی نیروها، امکانات، تجهیزات و اختیارات خود  از وزرات اقتصاد و دارایی به سازمان امور مالیاتی انتقال پیدا کرد.

 

 

 

سازمان امور مالیاتی چه وظایفی دارد؟

سازمان امور مالیاتی کشور یکی از سازمان های مهم با نقشی کلیدی در هر کشوری به شمار می آید.

 

رسیدگی نمودن به کلیه  امور مالیاتی مودیان حقیقی و حقوقی در چارچوب قوانین درآمد مشمول مالیات و وصول آن را می توان وظیفه اصلی اداره مالیات دانست.

 

لازم به ذکر است که وظایف این سازمان دولتی اینجا به اتمام نمی رسد و  از دیگر وظایف این سازمان را میتوانیم، اصلاح و دگرگونی نظام مالیاتی و البته مکانیزه کردن سیستم های مالیاتی کشور و اجرای مالیات بر ارزش افزوده بدانیم.

 

 

 

لازم است بدانید که در سالهای گذشته تمامی مودیان مالیاتی زمان و هزینه های بالایی را صرف بروکراسی های اداری و کاغذ بازی های آن می کردند.

 

اما امروزه اینطور نیست.

 

در زمان کنونی به لطف وجود اینترنت و البته مکانیزه شدن خیلی  از امور نه تنها جریان دریافت مالیات ها سرعت چشم گیری پیدا کرده  بلکه مودیان مالیلاتی این امکان را دارند تا در هر وقت و جایی به حساب های مالیاتی خود دسترسی داشته باشند.

برای دسترسی به اطلاعات اداره مالیات رشت کلیک کنید